Seputar Dunia Informasi

Web yang Membahas Semua Masalah Yang Ada Di Dunia Ini

Tentang Dubsmash, apa itu dubsmash, cara kerja, pengaduan dll



Dubsmash sebenarnya dubsmash ini sudah lama tapi saya baru posting heheheheh... gk papa lah mungkin ada yang belum tahu tentang dubsmash ini, Trend terkini ramai Instagrammer @ laman sosial yang lain mulai upload video dubsmash yang semakin populer di kalangan masyarakat sosial media. dubsmash juga pernah mendapat perhatian dari beberapa artis populer di indonesia salah satunya ialah Nora Danish, Siti nurhaliza, Shafiq dan masih banyak lagi..
 Apa Itu Dubsmash Kenapa Dubsmash Popular
sebelum kita masuk ke berbagai info dubsmash ada baiknya kita mengenal pengertiannya terlebih dahulu.
Dubsmash adalah aplikasi penggubah video yang tersedia di sistem operasi iOS dan Android. Aplikasi ini berguna untuk membuat video hasil pengalihan suara (dubbing) dari suara-suara yang telah dimasukkan dan mengunggahnya ke beberapa media sosial.
Dubsmash diluncurkan perdana pada 14 November 2014. Tokoh kunci aplikasi Dubsmash adalah Jonas Dr�ppel, Roland Grenke dan Daniel Taschik.

Apa itu Dubsmash ?

Dubsmash adalah aplikasi mesej video yang hanya ada pada Android dan Apple yang membolehkan pengguna menambah suara @ Soundtrack untuk video yang direkam pada telefon pengguna. Soundtrack boleh jadi suara dari movie, lagu, lawak, dan masih banyak lagi. Kiranya app ini lebih kurang semacam miming ( MEME ). kurang lebih seperti itulah dubsmash ini !!
Pengguna juga boleh memuat naik @ upload audio sendiri atau pilih dari senarai klip audio yang dimuat naik oleh orang lain.
Selepas memilih audio, pengguna merekam video mereka sendiri untuk bermain dengan bunyi yang mereka telah pilih dan kemudian boleh berkongsi video klip melalui Whatsapp, Facebook, Instagram, bahkan di youtube.

Siapa yang membuat Dubsmash ??

Aplikasi ini telah diciptakan oleh satu pasukan pembangun dari jerman yaitu Jonas Druppel, Roland Grenke dan Daniel Taschik. App ini diluncurkan pada november pada tahun 2014. App ini telah di-download sebanyak lebih dari sepuluh juta pengguna.

#dubsmash

Kenapa Dubsmash sangat Populer ?

App ini pertama dipopolerkan oleh anak - anak di amarika mereka men-upload video ke instagram dan sejak itulah terus populer di malaysia dan juga di beberapa negara asia yang lain. Hasil Kajian BBC

Hati - Hati saat pengunaan Dubsmash

Sebenarnya aplikasi dubsmash ini mengunakkan beberapa audio yang dimiliki oleh hak cipta komunitas dan beberapa artis seperti lagu dan beberapa potongan dari audio movie tv populer. dan mereka yang mempunyai hack cipta tersebutboleh melakukkan sesuatu tindakan berdasarkan undang - undang, jika sesuatu komunitas atau seseorang yang dirugikan menyuruh kalian untuk menghapus maka hapuslah video tersebut sebelum membuat masalah yang lebih besar.

dubmash 



0 Komentar untuk "Tentang Dubsmash, apa itu dubsmash, cara kerja, pengaduan dll"

 
Copyright © 2014 Seputar Dunia Informasi - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info Published By : Blog Mas Faiz